#1 – Zet je prijsstrategie op punt
Een goed uitgekiende prijsstrategie is cruciaal om jouw kamers zo doeltreffend mogelijk te verhuren. De juiste prijszetting verhoogt je ADR, je RevPAR en je winst. Belangrijk bij de bepaling van de juiste prijzen is het definiëren van je doelgroep, maar ook een analyse van de bezettingsresultaten van voorafgaande jaren.
Wanneer je een dynamische prijszetting hanteert, speel je niet alleen in op vraag en aanbod, maar pas je ook je prijzen aan in functie van:
- Je doelgroep
- Seizoenen, verlengde weekends of evenementen
- Prijzen van concurrenten
- Het weer
- …
PS: Wist je dat Cubilis automatisch statistieken van jouw accommodatie verwerkt en samenvat in overzichtelijke dashboards? Een handige extra tool die jou helpt bij het bepalen van de juiste strategie!
#2 – Bied arrangementen aan
Reizigers zijn ook voortdurend op zoek naar interessante deals. Daarom loont het beslist de moeite om aantrekkelijke pakketten aan te bieden van een overnachting met extra component zoals een diner, gratis fietshuur, een excursie in de buurt, een lokale attractie etc. Met creatieve arrangementen bied je jouw klanten de totaalbeleving waar ze momenteel massaal naar hunkeren. Speel slim in op evenementen in de omgeving en speciale dagen (bv. Pasen, Moederdag, ...) of verlengde weekends.
Cubilis stelt jou in staat om uiteenlopende arrangementen samen te stellen en de minimum stay aan te passen op een snelle, gebruiksvriendelijke manier. Vervolgens kan je je package deals in de verf zetten met een aantrekkelijke foto, beschrijving en opvallende link op je website. Zorg ervoor dat potentiële gasten steeds op de hoogte zijn van je bijzondere aanbiedingen door ze voldoende te promoten via al jouw kanalen (website, social media, e-mailing).
#3 – Stel je tariefplannen in
Richt nu al je Channel Manager goed in met de juiste tariefplannen. Zo ben je perfect voorbereid op het nieuwe seizoen. Met Cubilis vertrek je steeds vanuit een standaardtariefplan, maar daarnaast heb je tal van andere mogelijkheden:
- Je kan verschillende tariefplannen aanmaken met specifieke restricties.
- Via de bedrijfsmodule zet je eenvoudig een tariefplan op voor bedrijven via een inlogcode.
- Voeg extra’s toe zoals fietsverhuur, een fles champagne op de kamer, …
- Zet een Last Minute of Early Bird tariefplan op om zowel vroege als late beslissers warm te maken.
- ...
Overtuig bezoekers met aangepaste voorwaarden. Zet bijvoorbeeld een tariefplan open vanaf 7 dagen voor aankomst met voordelige non-refundable reserveringen en flex-aanbiedingen aan een hogere prijs. Zo krijgt de gast een aantrekkelijk tarief en heb jij de garantie dat de kamer opbrengt. Ook met promoties kan je vakantiegangers dat laatste duwtje in de rug geven. Maak een algemeen geldende kortingscode aan of een tariefplan met kortingscode. Introduceer bijvoorbeeld een Spring Deal voor de lenteperiode, met gratis fietsverhuur inbegrepen of een aantrekkelijke korting op de BAR rate. Wil je meer mensen naar je website trekken? Lanceer dan een campagne op jouw social mediakanalen met een link naar de boekingsmodule waar de kortingscode al automatisch ingevuld staat.
#4 – Zet je beschikbaarheden goed
Vergeet zeker je beschikbaarheden niet in orde te zetten. In de lente vinden een aantal feestdagen en verlengde weekends plaats. Dit zijn voor reizigers de meest gegeerde data om een verblijf vast te leggen. Laat deze opportuniteit dus zeker niet onbenut en zorg ervoor dat je instellingen voor deze dagen op voorhand al goed staan. Eventueel kan je Paasmaandag en Pinkstermaandag opnemen in je weekendregeling.
Zorg ervoor dat gasten lang genoeg op voorhand kunnen reserveren als ze dat willen. Wij raden aan om minimum 1 jaar op voorhand boekbaar zijn. Terugkerende klanten boeken namelijk vaak opnieuw voor het volgende jaar.
Meer info?
Wil je hier meer over weten of Cubilis gratis uitproberen? Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.