Wat zijn dynamische prijzen?
Een vaste prijszetting aanhouden leidt onvermijdelijk tot gemiste boekingen en inkomsten. Met dynamische prijzen pas je je prijzen in realtime aan op basis van belangrijke marktfactoren zoals vraag en concurrentie, maar ook op basis van je eigen bezettingsgraad.
De voordelen zijn duidelijk:
- Concurrerende prijzen gebaseerd op marktdata & vraag
- Hogere kans op boekingen
- Meer inkomsten per beschikbare kamer (RevPAR)
Verlies geen tijd met het aanpassen van prijzen
Handmatig trends in de markt volgen en de prijzen van je hotel erop afstemmen kan een tijdrovende, inefficiënte taak zijn. De Pricing Manager vereenvoudigt dit proces door prijsoptimalisatie te automatiseren, waardoor je elke dag uren tijd bespaart.
Het resultaat?
- Neem datagestuurde beslissingen. Zeg vaarwel tegen giswerk met een prijsstrategie gebaseerd op data-analyse en AI.
- Neem voorsprong op je concurrentie. Blijf steeds de concurrentie voor met optimale kamerprijzen.
- Bespaar tijd. Automatiseer je prijsstelling en besteed je aandacht aan andere taken.
Verdien meer aan boekingen met dynamische prijzen
Beperkt de prijsstrategie van je hotel zich tot seizoensprijzen? Maak gebruik van dynamische prijzen om je prijsbeleid winstgevender te maken en ervoor te zorgen dat je prijzen steeds de schommelingen in de markt volgen. Onze krachtige pricing tool stelt de beste prijzen voor je kamers voor op basis van data en AI om je inkomsten te maximaliseren.
Automatiseer je hotels prijszetting op alle kanalen
Het toepassen van dynamische prijzen kan complex en foutgevoelig zijn, vooral als je meerdere distributiekanalen gebruikt om je kamers te verhuren. Je kan dit proces automatiseren met de Pricing Manager geïntegreerd met de Cubilis Channel Manager. Op die manier worden de aanbevolen prijzen automatisch bijgewerkt op al je boekingskanalen.