Het OTA-landschap (Online Travel Agency) is groot en verandert voortdurend, vooral gezien de sterk evoluerende voorkeuren en boekingsgewoonten van gasten de laatste jaren. Hoe kies je nu de juiste mix van OTA’s voor jouw hotel, bed & breakfast, vakantiewoning of hostel? Dit eBook biedt een uitgebreide gids met 70 grote en niche-OTA’s die het overwegen waard zijn!
Bij het streven naar meer directe boekingen staan hoteliers voor twee grote uitdagingen: de sterke concurrentie van OTA's (Online Travel Agencies) en de veranderende consumententrends. In dit gratis eBook delen we tal van praktische tips om deze uitdagingen te overwinnen.
De hospitality-sector is voortdurend in beweging. Door de nieuwste hotel- en reistrends te begrijpen en omarmen, kan je concurrenten voorblijven en voldoen aan de veranderende verwachtingen van reizigers voor een optimale gastervaring. In dit artikel overlopen we 15 belangrijke hospitality-trends op het gebied van technologie, reisbehoeften en boekgedrag..
Wie een hotel of B&B uitbaat, moet over veel verschillende vaardigheden beschikken, vind je ook niet? Een van de belangrijkste aspecten is het begrijpen van de meestgebruikte vaktermen in de hotelsector. Door deze terminologie te beheersen, kan je je strategie, operationele werking en winstgevendheid naar een hoger niveau tillen. Duik met ons in de belangrijkste hotelgerelateerde begrippen, afkortingen en concepten!
We hoeven het je niet te vertellen: er heerst hevige concurrentie op de hotelmarkt. Met een sterke hotelmarketingstrategie kan je je afzetten tegen de concurrentie en meer gasten naar je zaak trekken. In dit artikel geven we je een aantal concrete hotelmarketingtips voor elke fase van het gasttraject.
Als hoteleigenaar of manager zal je altijd proberen om zo weinig mogelijk commissie te betalen, dus je zal proberen om zoveel mogelijk directe boekingen te genereren. De websitebezoeker moet direct overtuigd zijn van de voordelen om direct te boeken. De perfecte manier om je voordelen uit te lichten is een prijsvergelijkingstool (Ratebox). Deze box verschijnt op je home pagina en toont zowel je directe prijs als die van andere boekingskanalen.
Tegenwoordig verwachten reizigers meer dan een droge boekingsbevestiging en incheckmelding. Meerdere touchpoints hebben bij elke stap in het gasttraject is de nieuwe norm, d.w.z. vóór aankomst, tijdens het verblijf en erna. Ontdek hoe je een succesvolle communicatiestrategie kan opzetten voor een betere gastervaring en meer winst!