Je hotelkamers aanbieden via meerdere Online Travel Agencies is de manier bij uitstek om meer boekingen te genereren en een stabiele bezettingsgraad te bereiken. Ondanks hun soms pittige commissies kan je er als hotel niet omheen. Er bestaan tal van OTA's waaruit je kan kiezen, elk met hun unieke voordelen en doelgroepen. In dit artikel lichten wij onze top 10 uit.
Krijg je geregeld te maken met overboekingen in je hotel? Dan komt dat misschien doordat je handmatig reserveringen bijhoudt en beschikbaarheden bijwerkt op je boekingskanalen. Overboeking is niet alleen nadelig voor de gastervaring, maar je personeel verliest ook tijd met het plegen van telefoontjes en het proberen op te lossen van het probleem. Dus, wat kan je ertegen ondernemen?
Altijd dezelfde kamerprijzen aanhouden mag dan wel gemakkelijk zijn, het is allesbehalve een winstgevende aanpak in de huidige al te verzadigde markt. Hoteliers moeten een flexibele prijsstrategie aannemen om meer inkomsten te genereren en tegelijkertijd een goede bezettingsgraad te handhaven. In dit artikel bespreken we hoe je dit voor elkaar krijgt zonder in het werk te verdrinken.
Voor de hele horecasector is het ontzettend zwaar geweest om de schade veroorzaakt door de pandemie te boven te komen. Onze partner OTA insight heeft de Belgische markt onder de loep genomen om met jou de belangrijkste inzichten rond de vraag naar en prijszetting van hotels te delen.
Het is november! Voor veel hotels is november de start van het laagseizoen. Er reizen minder mensen en het congresseizoen loopt ten einde. Hoewel de inkomsten dalen, is het ook een uitstekend moment om de prestaties van de afgelopen zomer te evalueren en plannen te maken voor het komende jaar.
Heb jij de controle over je kamerprijzen? Ben je overtuigd dat je prijsintegriteit goed staat en gebruik je de beschikbare oplossingen tot het volle potentieel? Met een sterk stijgende vraag in reizen en een hoog volume in last-minute reserveringen, is controle hebben over je revenue management strategie – de juiste kamerprijs, op het juiste moment op de juiste distributiekanalen – belangrijker dan ooit.
Hoe haal je het maximum uit jouw beschikbare kamers en je boekingen? Het antwoord is revenue management! We hadden er een inspirerend gesprek over met with Angelina Motzo, director of marketing, reservations, sales & ICT bij XO Hotels. Ontdek waarom revenue management zo essentieel is en hoe je er meteen mee aan de slag kan gaan.
Een rendabele hoteldistributiestrategie is een van de hoekstenen van het succesvol runnen van een accommodatie. Zonder distributie van je kamers, geen gasten in je hotel of bed & breakfast! Omdat het vinden van de juiste mix van distributiekanalen een uitdagende opgave kan zijn, hebben wij de verschillende stappen op een rijtje gezet, evenals enkele belangrijke punten om in het achterhoofd te houden.
Hotelgasten verlangen vandaag de dag naar een unieke ervaring waarin storytelling een belangrijke rol speelt. Voor hotels betekent dit dat simpelweg een ‘aangenaam verblijf’ bieden niet meer volstaat. Welke acties kan je doorheen het klanttraject ondernemen om de gastervaring in je hotel te verbeteren?