Zoals de meesten onder jullie wel zullen weten, kampt de hotelsector sinds de COVID-pandemie met een ernstig arbeidstekort. Nu de reismarkt weer snel aantrekt, staan hoteliers voor een grote uitdaging. In dit artikel bespreken we 4 manieren waarop jij het personeelstekort het hoofd kan bieden.
Dankzij nieuwe betaaltechnologieën is betalen tegenwoordig mogelijk bij elke stap in het klanttraject. Dit komt perfect tegemoet aan de steeds veeleisender wordende consumenten, die graag zelf willen bepalen wanneer en hoe ze betalen. Gasten krijgen meer flexibiliteit, hotels krijgen betaalgarantie en het betaalproces zelf is uiterst veilig. Fantastisch toch?
Sinds de implementatie van de PSD2-wetgeving volstaan louter creditcardgegevens niet meer om transacties te garanderen. Hoe kan je je gasten een zo eenvoudig mogelijk betalingsproces bieden en tegelijk no-shows, late annuleringen, betaalweigeringen en chargebacks vermijden?
Tot en met 2019 domineerden grote OTA’s de markt, met een aandeel van bijna 90% van alle online boekingen. Maar tijdens de pandemie namen de rechtstreekse boekingen een hoge vlucht. In 2020 en 2021 gebeurden gemiddeld 20,5% van alle reserveringen rechtstreeks, een toename van maar liefst 73% vergeleken bij 2019! Hoe benut je deze trend optimaal en zet je dit om in een duurzame strategie?
Een Channel Manager staat erom bekend hotel en B&B eigenaren te helpen hun accommodatie op meerdere boekingskanalen te promoten. Met deze hotel software kun je prijzen & beschikbaarheid op al jouw online platformen op een efficiënte wijze beheren. Maar voor Cubilis Channel Manager is dat slechts het beginpunt. Cubilis vormt niet alleen de kern van jouw online distributie, het is ook de toegangspoort tot vele andere integraties die je helpen jouw hotelbusiness uit te breiden.
Je eigen website is je visitekaartje én een heel belangrijke inspiratiebron voor jouw gasten. Want ook al zijn OTA’s niet meer weg te denken als boekingskanaal, toch blijft de eigen hotelwebsite nog altijd één van de belangrijkste reserveringskanalen.